Bewustwoordings blog...gericht op...De mens!
Tja, heb er inmiddels 76 jaar op gestuudeerd.
En die studie gaat eeuwig door,misschien zelfs wel na ons
fysieke bestaan!
Bewustwording gaat tot aan ons diepste wezen.
Zelfs nog tot voorbij de Ziel...
Laat ik beginnen met het waanzinnige taboe van ons Ego...? Dat moet verdwijnen, de mond gesnoerd?
En juist dat Ego heeft ons tot de persoonlijke Mens gemaakt!
Waar het werkelijk om hoort te gaan; Leren er zuiver mee om te gaan.
Natuurlijk zijn we dat Ego niet!
Het is slechts een stuk gereedschap waar we mee moeten leren omgaan.😆😇😈
Net zo goed als dat het niet juist zou zijn om het als een hamer te gebruiken en anderen en jezelf mee in elkaar te slaan
Dat begrip Ego wordt door veel 'guru-achtigen' misbruikt, opdat wij ze dan slaafs gaan volgen?
Vooral als ons 'de ogen' opengaan.
Neem nou de ooit goed bedoelde ZORG.
Dat dreigt werkelijk bijna een 'moordmachine' te worden!
Helaas maak ik dat van binnenuit mee. Mensen worden vaak 'gewongen' om medicijnen te gebruiken...Het 'niet-genezende maar vedovende medicijn'!
Dan zijn we makkelijker voor het niet-meer bekwame personeel.
Er komen steeds meer flexwerkers, flex in wat, vraag in me dan af,
Bewustzijn lijkt bijna een gevaar voor de mens die geen verantwoordelijkheid meer aan kan..
Tot zover een eerste deel....
Dank voor je aandacht!😍
-EDIT.jpg)
Reacties
Een reactie posten