Dit keer; ROOD.



Bij deze zoektocht heb ik alle regels losgelaten...






Experimenteren met Rood.
Voor alle duidelijkheid, dit item is niet bedoeld om er een soort 'les over...' van te maken.
Hier gaat het juist over het bezig zijn op zich en wat je (ik) ermee kan!

Zo heb ik gemerkt dat het pigment rood echt wel aandacht nodig heeft. Tja, qua kennis is het jammer dat mijn vader er geen  etiketten op geplakt heeft, er zit geen enkele info bij.
Het intense blauw, erg bekend maar op dit moment is de naam mij even ontschoten...
Dat pigment laat zich dankbaar in bijna alles oplossen, lekker makkelijk dus! Ook het intense geel blijkt makkelijk te verwerken met welke binder/verdunner dan ook!

Maar nu weer even over het schilderen op zich...ik wilde dit keer de kleur rood als basis gebruiken, probeerde allerlet 'middelen' om dit specifieke rood makkelijk en helder op de drager te kunnen aanbrengen.

En zoals ik meestal werk...ik liet het bepalen door waar het pigment én de kwasten/penselen mij brachten...
Enzo ontstond deze rode afgebeelde basis
Volgende keer weer een eenvoudig verslag van het proces..het ontstaan en het verder gaan.
Niet anders bedoeld op dit blog dan als een inspiratie!

Mijn eerste experi kon ik laten gaan...Het heeft zichzelf 'bereikt'. Snap je?



Nummer 2 staat alweer gretig op mij te wachten...
Oeps, ik begin er nu al van alles aan te ontdekken!


Iets 'afwachtends' zit er nu reeds in....
😵


Reacties

Populaire posts van deze blog

Want je bent je eigen lezer!

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!

Soms, zo af en toe....

Dat is wat we zijn...

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>