Die nieuwe Tijd...hoe zit het daar mee?



De afbeelding gaat over de taxichauffeur die Verlicht raakte..
en gewoon taxichauffeur bleef.
Maar gaat ook over het kind (beertje) in ons
dat onbevangen verder kan kijken...



Wellicht zijn al mijn blogs doorspekt van het Nieuwe Tijds denken?
Soms vraag ik mij stilletjes af...hoe is dat voor anderen en leeft dat eigenlijk wel.

De ontwikkelingen gaan snel, op elk gebied en de technische vallen het meest op...
Maar wat gebeurt er in de mens zelf, de Nieuwe Mens, want dat zijn we
of we willen of niet!
Je gaat vaak ongemerkt mee in die stroom en dat is jammer.
Jammer voor ons Bewuste zijn, want alles heeft met alles te maken zelfs al scheiden we de dingen het liefst vanuit een gevoel van 'veiligheid', een schijn-veiligheid maar dat ontdekken we vaak pas als we 'vallen'.
Zo ontwikkelen zich ineens de meest vreemde allergieën en intoleranties.
"Maar dat komt natuurlijk alleen maar door de vervuiling van ons milieu!"

Staan we er wel bij stil dat we meer en meer ons eigen denk-milieu vervuilen?
Het liefst laten we ons van alles wijsmaken om dan te kunnen zeggen;
'O, maar ik scheid mijn afval hoor én ik eet minder vlees, steun goede doelen en....'
Enzovoorts.

Bewustwording is een totaal iets en geen onderdeel van!
Die Nieuwe Tijd, begin maar gewoon eerst eens om die voor jezelf te bewerkstelligen.
Want ook dat draagt bij aan het geheel.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Want je bent je eigen lezer!

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>

Soms, zo af en toe....

Kiezen we voor Het Systeem?

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!

Dat is wat we zijn...