Mijn Wereld kent geen....



Mijn Wereld kent geen naam
Mijn Wereld heeft geen taal.
In mijn Wereld ben ik Een.

En toch leven we allemaal in diezelfde Wereld!

In mijn Wereld pas ik nergens bij
en toch ben ik in alles en iedereen.
Er is geen god zoals ons ooit is wijsgemaakt
We zijn Zelf God
Samen.
En inderdaad, er is geen taal.
Er is geen god met een naam.

🙏

En dan even terug naar mijn begrip van de aardse spiritualiteit.
Op mijn Spijkerbed-blog  (klik) is het altijd min of meer gelukt  om 'onze' gezamenlijke' taal te spreken.
Want daarin verwoorden we onze verbinding! 
In feite maakt het geen verschil welke aardse taal we spreken...als er al een taal benoemd zou kunnen worden, is het de taal van het hart.💚
Een taal die zich uit via ons lichaam.
Onze handen, onze ogen, onze gebaren...

Steeds weer ervaren wij een andere dimensie.
Soms dagelijks, soms tijdens een langere periode.
Zo bevind ik mij nu in een dimensie van de andere lessen...
Elk mens dat ik hier ontmoet is wezenlijk anders, maar toch zijn we allemaal één.

Het mooie is dat ik door de jaren heen heb leren vertalen. Dat is eigenlijk begonnen door de 'spirituele' schrijvers te gaan lezen...
De meest confronterende was toen; Krishnamurti.
Mijn eerste beleven met zijn wereld was;
'
Deze man is totaal vervreemd van het dagelijkse leven!
Toch begreep ik hem...zonder dat ik het wist.
Daarna kwam Dürckheim, die kwam wat directer bij mij binnen.
Vooral zijn boekje; 'Ons dagelijks leven als oefening'.
De lijst zou te lang worden, dus laat ik maar een van de meest recente benoemen;
Kagib met 'Tijd voor de Sleutel'.
Ook zijn taal heb ik moeten leren lezen....
Totdat Het werd wat Het is...

Mijn eigen taal die geen taal is, was blijkbaar voor velen makkelijker te begrijpen.
Het werd tot 10 jaar schrijven op Spijkerbed.
De illustraties werden daar zeer belangrijk.
De foto's, de schilderijen, de 'grapjes'....

Toen kwam mijn blog Werkwijze. (klik)
Een nieuw onderdeel van mijn beleven...
En nu?

N ben ik gaan Leven op...Proef.
Maar 'proeft' de lezer hier al iets van?
Natuurlijk! Want die lezer zijn we allemaal Zelf.






Reacties

  1. En zo ceranderd alles regelmatig. Blijft niets hetzelfde. En eindigen we hier uiteindelijk bij het begin......?
    Een nieuw begin en ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eindigen bij het begin...een mooie uitleg voor de uiteindelijke Ontmoeting...
      Dank je Elly!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Onze persoonlijke beleving?

Mooi weer en meteen een betere bui!

Mijn...persoonlijke beleving; En die is anders dan die van iedereen!

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>

Mijn uitwijk blog!

En het Kind?...Dat blijft.

Proefblog wordt nog zelden bekeken... totdat!