Mensen die 'niks' te vertellen hebben.




Ons Bewustzijn
(ons bewuste zijn)


Bij mij gebeurt nou eenmaal nooit wat...
Trouwens, wie zou daar nou interesse in hebben!
Eigenlijk gaat het een ander niks aan,
je weet maar nooit wat ze ermee doen!

Het beste kun je vertellen over waar je goed in bent
en over wat er dan af en toe mis gaat
of praten over de misstanden in de wereld en
in de politiek!

Alles bij elkaar opgeteld praat je dan in werkelijkheid
nergens over!
Pardon?
Moeten we dan praten over hoe onze dag was...
Over wat we gegeten hebben en over waar we met de vakantie naar toe gaan?

Vreemd genoeg kan je vaak iets zinnigs bijdragen
door stil te zijn.
Niet demonstratief, niet vanuit een soort verveling
of desinteresse.

Zo af en toe een rustpunt zijn in een heftige discussie
of binnen een hectisch gesprek.

Niet doen alsof
nee,
 gewoon door werkelijk aanwezig te zijn.


🙇


🙏



Reacties

  1. Goede morgen Walter.
    Ik zag op je Google pagina dat je aan een proefblok begonnen was en daar moest ik natuurlijk eens gaan piepen, nieuwsgierig dat ik ben hihi.
    Je hebt gelijk: niet doen alsof maat gewoon werkelijk aanwezig zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En werkelijk aanwezig ben je...daar ben ik altijd blij mee!
      Dit blog op zich zal altijd een 'proefblog' blijven...dus vaak de moeite om even te 'piepen' misschien? :-)

      Verwijderen
  2. Mooi blog
    Heel veel dingen die iemand het leven moeilijk kunnen maken ach laat ik maar niks zeggen en stil zijn 😜

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de afbeelding ook wel fascinerend Walter. Moeder en kindje of zo hihihi En ja wat je deelt mooi. En ja, als je die intentie hebt om echt te luisteren dan Weet je ook wanneer wel iets gezegd wil worden. Ik zeg altijd als jij niet meer wil spreken of stil zijn als hier geen speciale lading meer op zit dan Weet je wanneer te spreken en wanneer stil te zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je reactie is net als de afbeelding; fascinerend! :-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Want je bent je eigen lezer!

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!

Soms, zo af en toe....

Kiezen we voor Het Systeem?

Dat is wat we zijn...