Weer terug naar het Schilderen...

Overigens ben ik in een stroomversnelling terecht gekomen!
Net zoals blijkbaar meerdere mensen...

s

Creatief zijn is Levend leren...
Of lerend leven, net zoals je wilt!
Mijn meest creatieve kant ligt in het schilderen.
Het fotograferen lijkt daar soms aan te relateren.

Toch heeft het 'schilderen' een tijdje plat gelegen.
Vooral in mijn periode van heftige depressie...
Gelukkig is dat alweer enkele jaren voorbij!

'Schilderen op proef' noem ik deze stukjes...
En dat is het inderdaad meer dan ooit geworden.
Het is min of meer uit zichzelf ontstaan...
Misschien zelfs wel uit nood geboren.

De Nieuwe Tijd, de Nieuwe Mens doet zijn werk in mij, door mij heen!

In deze fase van mijn leven ben ik enorm aan het...
'Loslaten'.
Qua techniek ben ik van alle markten thuis,
maar technieken zijn vaak gebonden aan regels.
Zo was het vaak dat je het ene niet samen hoorde te gebruiken met het andere...
Als je met aquarel werkte hoorde je 'water' steeds weer ververst te worden.
De transparante kleurkracht van dit medium hoorde je in ere te houden!
Vanuit deze benadering gezien zou ik nog heel wat zaken op kunnen noemen.
Een 'vakman' zijn heeft soms met opgelegde beperkingen te maken..
Gelukkig ben ik in die zin nooit een echte 'vakman' geweest.
In mijn huidige werk ontstaan de meest vreemde dingen, nieuwe technieken, dus van alles door elkaar in één werk.

Met het afgebeelde materiaal kan je (ik) alle kanten op.
Het wordt weer de hoogste tijd voor een grote verpakking.


Smeren maar!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Onze persoonlijke beleving?

Mooi weer en meteen een betere bui!

Mijn...persoonlijke beleving; En die is anders dan die van iedereen!

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>

Mijn uitwijk blog!

En het Kind?...Dat blijft.

Proefblog wordt nog zelden bekeken... totdat!