Als aarstengel ben ik vooral ...aards!



Michaël, zo heet deze aartsengel...een strijder tegen onrecht.
In deze Nieuwe Tijd worden deze symbolen vaak gebruikt om de opdrachten die wij als mens ervaren, te omschrijven...

Michaël (klik)

Maar ik ben of heet gewoon Walter!
Geboren in dit aardse leven.

De tijd lijkt rijp voor een 'moeilijk 'schrijfstuk.




Inderdaad, de Nieuwe Tijd is komende...we beginnen wakker te worden!  Het vreemde is dat ik 'wakker' geboren ben.
En dat bezorgde mij, aards gezien, een moeilijk leven!
Heb ik mijn opdracht gelijk al herkent, zo vlak na mijn geboorte?
Niet als zodanig, maar wel al snel in mijn daden. Strijdend voor recht was ik reeds vroeg. Maar vooral levend in het onbewuste.
Dat  bewustzijn moest in mij rijpen, groeien in het Bewuste Zijn.
Is het toeval dat mijn naam Walter werd?
Drie namen heb ik en Walter was eigenlijk mijn tweede naam.
Toch besloot mijn moeder mij Walter te noemen en als kind heette ik 'Wally'.
Eind van dit jaar word ik 70, 10 maal 7 jaar dus.
In het magische jaar 2020 ga ik dus als 70 jarige door het leven.

Mijn roeping blijkt zich te vertalen in; beeldende 'kunst', een schrijver ben ik niet echt.
En mijn uitbeeldingen ( schilderijen) zijn misschien nog wel moeilijker te begrijpen dan mijn spreek en schrijftaal.
Voor alle 3 ben ik zeer dankbaar, alle 3 ervaar ik ze als een geschenk.
Dat ik menigmaal voor 'gek' verklaard werd, deerde mij uiteindelijk niet, want al snel wist ik wie de werkelijke gekken waren!
Want wonderlijk genoeg bleef ik overeind.

De spirituele blogs die ik tegenwoordig volg spreken mij aan, ook al is hun taal vaak niet de mijne.
Ik ben de kunst gaan leren om daar dwars doorheen te lezen, overigens zonder het in te kleuren of naar mijn hand te zetten.
Het komt bij mij binnen en als zodanig doet het zijn werk in mij.

Maar hier zul je niet lezen;
"Als aartsengel Michaël spreek ik tot U".
Daar ben ik veel te aards voor.
Noem mij maar gewoon;
Walter.




Reacties

  1. Reacties
    1. Vaak heb ik het gevoel dat jij me begrijpt...Das toch geen belasting hoop ik? ;-)

      Verwijderen
  2. en ik denk dat ik je niet begrijp hier
    ik ga een paar dagen komen kijken, het is misschien ook de gewoonte
    *Ik wens je een fijn weekend en hier is een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeer goed om kritisch te blijven, Lutje.
      Als we iets niet begrijpen is dat geen schande!
      Dan is het altijd beter om een beetje afstand te houden.
      Dank je en een heel mooi weekend gewenst. >@@@<

      Verwijderen

  3. Waar gaat dit heen Walter?
    Heb een heel fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een bijzondere vraag Elly! Waar ik hierbij nu aan denk;
      Waar denk jij dan aan?

      Verwijderen
  4. Je schilderijen zijn altijd boeiend mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En daarin zien we juist waar het een gaat!
      Je bent en blijft een geschenk voor me in jouw reacties...

      Verwijderen
  5. Aan wat een engel is, en een aartsengel in het bijzonder. Is het iets, iemand, een kwaliteit. Een scheppende God.
    Het idee daarvan.is afkomstig uit de joodse traditie en heeft weinig te maken wat er later aan toe is gevoegd ook in de schilderkunst. Zij (die ontstaanstraditie) geven daar meer duidelijkheid over.
    En hoe sta jij daarin? Bedoel je zoiets als een verlicht wezen? Wat dat dan ook zou mogen zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nogmaals ik ben daar zeer aards in...Voor mij stond het even voor symbool van iets waar ik mijn leven lang al mee bezig ben.
      Ondanks dat ik mij zeker in deze dingen verdiept heb leef ik helemaal in het Nu.
      Verlichte wezens? Het is de geest van het bewustzijn dat eindeloos doorleeft...
      Zelf bedoel ik er in feite NIKS mee. Het is slechts een eeuwige gewaarwording.
      Jouw stukje over Er is waarheid in het heelal...sluit daar perfect op aan.

      Verwijderen
  6. Zucht. Duidelijkheid is zo belangrijk. Dank voor je antwoord. Daar kan ik mee uit de voeten.
    Fijne zondag mens. 👍😁🍀💞

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Onze persoonlijke beleving?

Mooi weer en meteen een betere bui!

Mijn...persoonlijke beleving; En die is anders dan die van iedereen!

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>

Mijn uitwijk blog!

Voor het eerst zonder Spijkerbed.

Want je bent je eigen lezer!