Het heft in eigen handen nemen; De Nieuwe Tijd.



Hoe gaan we dat eigenlijk doen en wat moeten we daarvoor allemaal los gaan laten?
Op dit moment van de tijd in het directe Nu lijkt het bijna een recalcitrante uitspraak.
En dat zou zeker niet werken, want het gaat niet om verzet, het gaat om bewustwording
en de eigen verantwoordelijkheid opnieuw in te leren schatten...
Boos reageren op alles wat er nu nog niet goed gaat werkt averechts.
Goedschiks of kwaadschiks...er was/is nog steeds veel 'onwetendheid', 
vaak nog gevoed door angst , maar ook zeker uit gemakzucht!
Het aan anderen overlaten, dat lijkt een stuk makkelijker...
Totdat het misgaat, dan zijn die anderen ineens de boosdoeners.

De kracht van de eigen verantwoordelijkheid dragen is nog maar beginnende...
Je eigen lichaam en geest leren vertrouwen door goed ernaar te kijken en...te luisteren!

Zelf kost dit nieuwe denken mij ook nog best veel moeite,
maar op de momenten dat het me dan lukt...
Voor mij, na een lange weg, werkt dit dan enorm genezend

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mooi weer en meteen een betere bui!

Onze persoonlijke beleving?

Mijn...persoonlijke beleving; En die is anders dan die van iedereen!

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>

Mijn uitwijk blog!

Want je bent je eigen lezer!

Die mens is er al lang!