Voorbij het Niets.



Dan zit ik even voor de tv wat in te dommelen.
En behoorlijk ook, want mijn wijnglas met wit druivensap/citroen
kieperde om. Gelukkig was er nog maar weinig in.
Alles was begonnen met een herinnering...herinnering aan mijn
werkelijke oorsprong.
Eerst voelde ik hoe alles in mij was...alle herinneringen van
het Zijn.
Nee, het indommelen kwam pas nadat ik in het Niets terecht kwam.
De oergrond van voor het Zijn.

Nog van ver voor wat wij God zijn gaan noemen.
En ineens was ik Nergens meer...
Blijkbaar als bescherming voor de Geest was ik in die laatste fase van
het Niets en Nergens weggedommeld.
Het zal niet meer dan een nano-seconde geweest zijn.

Weer helemaal terug in het hier en nu bedacht ik mij;
Waar zoeken we eigenlijk naar en wat is het dat we willen weten?

Alles is in ons aanwezig.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Mooi weer en meteen een betere bui!

Onze persoonlijke beleving?

Mijn...persoonlijke beleving; En die is anders dan die van iedereen!

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>

Mijn uitwijk blog!

Want je bent je eigen lezer!

Die mens is er al lang!