Schilder update/


Laat ik even een stukje schrijven over de manier waarop ik schilder!
Met recht is het proef schilderen.
Want al sinds vele jaren laat ik de dingen gewoon ontstaan zonder te plannen of na te denken.
Op dit moment begon ik te merken dat de kleuren die ik instinctief gebruikte mij niet meer zo bevielen.
Te sterk, te heftig...dus nu ben ik bezig om meer te gaan doen met 'aarde-kleuren', helaas moet ik daar nog erg aan wennen.
Ach, maar haast heb ik niet, ik werk namelijk nooit meer in opdracht!

Hier volgen wat  'werkjes' met toelichting;

Doordat ik een beetje door mijn  'dragers' heen ben probeer ik van alles. Dit papier is eigenlijk ongeschikt voor acryl en aquarel. Toch deed ik het, juist omdat ik weer echt kleine werkjes wilde maken...

Oké, de onderstaande is gemaakt op opgespannen aquarelpapier.
Dat opspannen wil nog wel eens verkeerd uitwerken, dat gaat het tijdens het drogen scheuren...Of zelfs pas na het schilderen!

Ben niet ontevreden...maar ik ben er nog lang niet!
Zo zie je maar, ik ben zelf de meest lastige opdracht gever.

Te sterk te heftig?
Ja, dat is de onderstaande...
Maar in het schilderen had ik veel plezier.


Gelijk maar even over die mondkapjes...ik heb astma en krijg daar geen lucht door!
Geen bus, geen trein voor mij...dus.



Nee, het gaat niet zo goed met me...



Reacties

Populaire posts van deze blog

Onze persoonlijke beleving?

Mooi weer en meteen een betere bui!

Mijn...persoonlijke beleving; En die is anders dan die van iedereen!

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>

Mijn uitwijk blog!

Voor het eerst zonder Spijkerbed.

Want je bent je eigen lezer!