I am who I am...

En ik hou van mezelf, nee het is geen narcisme, het is liefde voor het leven en omdat ik iedereen liefheb, wie ze ook zijn er wat ze ook doen...bij sommige voel ik pijn en verdriet

maar nooit haat. Haat ken ik niet ...Haat is zielloos....  Mens zijn is bijzonder...darom is iedereen bijzonder en vaak bijzonder verschillend.

Die ander nemen zoals ze zijn, wat is daar toch zo moeilijk aan?

Neem eerst jezelf maar zoals je bent en heb lief... Begin maar bij jezelf.




 In het Nederlands klinkt het iets minder drastisch

Ik ben die ik ben.

Oftewel jezelf trouw blijven!

Niet om te provoceren of om anderen de baas te zijn.

Want jezelf trouw zijn zit diep.

Alleen jijzelf kan daarbij.

En in je diepste zelf is dat nooit schokkend

En niet tegendraads.

Het is zoals het is.

En als je daarbij kan ben je een gezegend mens.

Of dat altijd pijnloos en makkelijk is?

Nee, integendeel.


Al heel jong speelde er veel dingen een rol.

Astma en een allergische aanleg.

Een aanleg tegen alles wat niet goed was voor een mens!

Soms snakte ik naar adem en hoestte me suf. Letterlijk.

Ja, de wereld stelde mij op proef. Een zieke wereld.

Een wereld waarin wij gedwongen werden om erin te geloven...

Geldgewin en bedrog. De ander uitbuiten en net doen of dat normaal was.

Ja, want dingen kosten nou eenmaal geld, geld om een tweede auto te kopen

en een groter een luxer huis. En vooral meer spullen! Liefst dure!


En toen kwam de corona...en we dekten ons in.

Vaccinaties, mondkapjes en vooral ook afstand houden.

De luxe konden we gewoon via internet thuis laten bezorgen...

Ineens had iedereen corona, wat een prachtig woord is dat toch!


We verzinnen steeds meer om ons van de werkelijke verantwoordelijkheid

af te houden... Want nu noemen we het corona...

In laten enten, vaccineren, en je bent van je verantwoordelijkheid af.

Die spuit die wie je werkelijk bent, die wordt eruit gespoten.  


Morgen ben ik er weer,

Dank voor je aandacht.

💓

Reacties

  1. Ja Walter, ik zeg vaker ik luister alleen nog naar mezelf en doe wat ik wil. Maar daar is dus veel aan vooraf gegaan aan uitzuivering en leegmaking van wat ik wil wat ik dacht te weten etc.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mooi weer en meteen een betere bui!

Onze persoonlijke beleving?

Mijn...persoonlijke beleving; En die is anders dan die van iedereen!

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>

Mijn uitwijk blog!

Want je bent je eigen lezer!

Die mens is er al lang!