Verder over ZEN.



De weg naar innerlijke vrede.


Zo heet  één van mijn Zen boekjes.

Veel van de wijze lessen zijn toch vaak theoretisch.

In ieder geval voor mij, want een 'goeroe' ben ik niet....

Leven naar wie je werkelijk bent...

Want meestal laten we slechts een kant van onszelf zien.

Tenzij je ineens met iets geconfronteerd wordt.

Vandaag lukte mij het niet eens om de inleiding opnieuw te lezen..

Eric Chaline heet de schrijver.

Nee, het kwam niet echt meer bij me binnen.

Gewoon teveel informatie

die zeer moeizaam tot de kern kwam.

Trouwens, de lay-out van dit boekje is prachtig!



Nee, deze foto staat er niet in.

Het was ooit de interpretatie van mijzelf.

Verlichting!


Zen is mij even ontglipt

maar wat in het vat zit verzuurt niet.



Een ingeblikt verleden?





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

De waarheid achter systemen en regels?

Letterlijk afsluiten en opnieuw beginnen?

De mogelijkheden van kikkererwten.

Ergens weloverwogen ingaan....

Omdat het eigenlijk voor hier was bedoeld... (i.p.v. Werkwijze)

Dacht eerst dat het een droom was... de Wolf in huis.