De mogelijkheden van kikkererwten.






Lekker vond ik ze altijd al...
maar ik wist niet zo goed wat ik ermee kon doen!
En zo kwam ik via al die vleesvervangers, die tegenwoordig
erg gewild zijn, op het volgende idee;
Kook ze zacht en met een groente bouillon blokje gedurende een uur .
Best op een milde warmte bron.
Daarna goed afgieten om ze dan daarna zeer fijn te prakken.
Met flink wat oliefolie mengen en een geklutst ei.
Kruiden naar smaak toevoegen.

Zo heb ik er een teentje knoflook doorgedaan , wat kurkuma poeder en...een schepje cacao!
Het gaf de substantie gelijk een aantrekkelijk kleur en een spannende pittige smaak.

Daarna heb ik het een tijdje in de koelkast laten opstijven, voordat ik het rul bakte in een groenteschotel of tot schijven boetseerde die ik als 'burgers' bakte, nadat ze ietwat door de paneer waren gehaald!

Ze waren zeer geslaagd en kregen van mij een 8.5.....
Waarmee ze als vegetariërs zeer tevreden waren!
😆


Reacties

  1. Reacties
    1. Het werkt fantastisch en...je kan er steeds weer een andere draai aan geven!
      Leuk dat je even reageert, Marjolijn. ;-)

      Verwijderen
  2. Klinkt mij ook best als lekker om ze in de koelkast op te laten stijven en dan als 'burgers' met wat paneermeel te bakken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ik thuis vaak voorbereid is met lenzen: die hoeven niet op te wellen, maar zijn over het algemeen in een half uurtje klaar. Lenzen eerst goed afspoelen op evt. vuile resten. Voeg er een half of heel ui gesnipperd of in stukken aan toe, een of twee fijngesneden wortels en voldoende water, plus een half (of meer) groentebouillonblokje. Na een half uur koken (probeer door proeven of ze gaar zijn) is het klaar. Dit kun je ook koud in de koelkast bewaren en dan weer opwarmen. Zie je , Walter: zo wordt je 'proefblog' een echt blog om iets te gaan proeven! :-)

      Verwijderen
    2. hihi. er komen vast meer recepten op dit PROEF- blog...

      Verwijderen
    3. Hi, hi... Ik vergat nog een scheutje olijfolie : toe te voegen zodra het eten op je bord staat.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>

Mooi weer en meteen een betere bui!

Kiezen we voor Het Systeem?

Want je bent je eigen lezer!

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!