Dagboek 2.

 Een muziekje erbij is nooit weg...


]

Mijn vrije weekend?
Sinds het geen samen-eten meer is, hoef ik geen ontbijt in de ochtend.
Dan eet ik wat yoghurt met muesli en ga aan de slag.
Dankzij mijn nieuwe manier van bezig zijn ben ik veel actiever.
Als ik eenmaal goed wakker ben voel ik mij in de ochtend op zijn best.
Gisteren weer 2 wassen gedraaid en enorm veel op zijn plek gezet. Tegenwoordig gooi ik rommel gelijk weg en ook zorg ik dat mijn aanrecht altijd schoon is.
Heb mijn haar gisteravond te kort gemaakt...met m'n tondeuse.
Ben toch een stuk kaler dan ik dacht...
Ach, tis gewoon weer effe wennen.

Straks weer verder met dit dagboek.

💜
Ben vandaag maar eens begonnen met een korte en speciale meditatie.
Even in mijn speciale kamertje een wierookje aangedaan en een wax-lichtje.
Dan zit ik in een makkelijke stoel en ontspan mij voor een passpiegel!
Een soort confrontatie met mezelf.
Dan laat ik komen wat er komt en dat is soms best behoorlijk veel.
Met min of meer in gedachten de lezingen van Jan Verhaar, geënt op het boeddhisme.
En...dat laat ik los, los van waar het vandaan komt, en dat werkt!
Daarna heb ik koffie gedronken, samen met..
Mezelf!
Hier op de galerij is contact niet meer 'mogelijk'.
Dus pas ik de omgang met 'mijzelf' aan.
Op zich gaat het goed met me, de depressie heb ik doorbroken...
Reorganiseren van alles wat ik tegenkom.
Vandaag ga ik mijn kledingkast flink op z'n kop zetten...Altijd moeilijk om te besluiten wat je nodig eens weg moet doen!

💙
M'n eigen 'geloof' samen stellen.
En ervoor zorgen dat je een ander nooit iets op gaat dringen.
Want dat is de valkuil, zowel voor jezelf als voor het contact met de ander, wie het ook is.
Zo ben ik ( weer eens) begonnen met het toepassen van rituelen.
In de ochtend steek ik 3 kaarsen aan en brand ik wierook.
Dan ga ik 'opruimen' en dingen in orde brengen.
Als ritueel blijkt dat mij rust te geven en in balans te brengen.
Echter aan niets houd ik mij dwangmatig vast,het is meer een constant onderzoek naar wat er nu bij mij past!
Dus zolang bepaalde rituelen iets bijdragen aan mijn gemoedsrust, voer ik ze uit.
Als je in jezelf leert vertrouwen komen er vanzelf weer nieuwe.
Op dit moment merk ik dat er extra vrede heerst, zowel in mijn huis als in mijn geest.
Maar ook dat idee laat ik 'los', want dat wat er gebeurt vanuit mijn 'Hart', dat volg ik.
💚





Reacties

Populaire posts van deze blog

Onze persoonlijke beleving?

Mooi weer en meteen een betere bui!

Mijn...persoonlijke beleving; En die is anders dan die van iedereen!

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>

Mijn uitwijk blog!

Proefblog wordt nog zelden bekeken... totdat!