Dagboek 4 ( op maandag)




 Er een echt dagboek van maken valt nog niet zo mee!

Mijn eerste dagboek schreef ik toen ik 28 was, toen ik ze later tegenkwam heb ik ze onmiddellijk

weggegooid. Wat een uitzichtloze ellende.  Ze droegen werkelijk niks bij.

Dit keer pak ik het anders aan, schrijven met 'uitzicht', schrijven om mijzelf te helen,

om verder te groeien.

Wat ik mooi vind van het openbare dagboek is dat ik er een gezonde 'censuur' op toepas.

Dat klinkt misschien raar en onvrij, maar het tegendeel is waar.

Het confronteert mij op een gezonde manier...stilstaan bij waar je mee bezig bent.

Kijken naar mezelf en op deze manier ontdekken hoe het anders kan...

Op deze manier ben ik uit mijn depressie geraakt en weer actief geworden.

Bipolair zijn we in zekere zin allemaal, maar bij de een overheerst het ene en bij de anders

...het andere! Dat heen en weer geslingerd worden ervaart niet iedereen zo, maar op deze manier

leer ik beter om regelmatig even in dat midden stil te staan.

Praktisch gezien neem ik dan bewust een korte pauze door te mediteren, oftewel door je gewoon

een tijdje op je ademhaling te concentreren. Recht op te gaan zitten en m'n denken even tot rust te brengen. Maar vooral ook door het los te laten, door geen ik moet dit nog en dat nog...laat het dan maar zijn zoals het is!

De ene keer lukt dat beter dan de andere keer.

Afgelopen weekend heb ik op deze manier veel kunnen doen...  

Loslaten, dat is de Sleutel!

14:30..Vandaag is het een stuk minder dan gisteren, m'n plasprobleem is er weer erger aan toe en dat stemt me wat somber. Dan voel ik me ineens weer 'half'. Misschien daarom ineens weer moe....

Had vanmorgen boodschappen gedaan, gewoon lopend zonder hulpmiddelen en dat ging goed.

Loslaten, daar had ik het over, nou dat heb ik gedaan!

In mijn broek, hahaha...

Maar nu begint het echte 'loslaten'en in dit geval betekent het;

Doorzetten! Ja, ik ga gewoon dingen doen die in mij opkomen.

Zonder de dwang van het 'moeten'...Alleen maar doen.

Vanmorgen nog gemediteerd via de Tao en dat kwam op zich

goed bij mij binnen...

Maar ik ga me niet beter voordoen dan ik nu ben...

Morgen meer, vandaag dan met minder genoegen nemen?

Ach, de dag is nog niet om!

๐Ÿ™‹๐Ÿ’š





Reacties

Populaire posts van deze blog

Onze persoonlijke beleving?

Mooi weer en meteen een betere bui!

Mijn...persoonlijke beleving; En die is anders dan die van iedereen!

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>

Mijn uitwijk blog!

Proefblog wordt nog zelden bekeken... totdat!