De start van mijn bipo-dagboek.

πŸ’


 Het is een gevaarlijke tijd, waarbij mensen in slaap gebracht worden door;

Door het aankweken van angst en volgzaamheid!

Vandaar dat ik op dit blog een persoonlijk dagboek start.


Alle huidige negativiteit tracht ik om te buigen naar een zinnig werken aan een 'gezondere' samenleving.

Te beginnen met het anders werken aan mezelf, door te zoeken naar een vernieuwd evenwicht.

Altijd goed voor een bipolair mens!

Als begin van dat dagboek houd ik het nog even kort.

De bedoeling is/wordt dat het louter ter ondersteuning van mijn eigen groeiproces is!


πŸ’š




En dan af en toe een pauze inlassen.

Vandaag begon ik de dag met...opruimen!

Dat werkt goed, het maakt gelijk ruimte in de geest. Ordenen kan je het ook noemen en juist ik heb dat vaak hard nodig. Het is inmiddels 7:45 en om 6 uur stond ik op.

Heb daarnet me weer even laten inspireren door 'de oude Cheng', net zolang totdat ik 'moe' werd

Dan zit ik even vol, daar moet ik naar leren luisteren. Werkelijk naar mijzelf luisteren heeft oefening nodig en is erg belangrijk.

πŸ’œ

Tijdens het ophangen van de was word ik me ineens bewust van dingen uit mijn jeugd.

Waarom ik mij nooit werkelijk kon ontspannen en geen vertrouwen kon voelen.

Loslaten kon ik nooit echt, en dat werkt vaak nog steeds in mij door!

De 'suikerziekte' van mijn moeder gaf mij een constant gevoel van zorg en waakzaam moeten zijn. En toen mijn vader steeds meer alcoholist werd, was het hek van de dam!

Als kind kon ik nergens op rekenen en kon er altijd iets tussenkomen.

Dat is zo gebleven totdat zij overleden...

Toch zit het nog steeds in mijn systeem geworteld.

Wellicht zal dit 'bewust-zijn' mij ooit bevrijden...Of in ieder geval verlichten.


πŸ’š

Laat dit maar even genoeg zijn voor vandaag!




Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Onze persoonlijke beleving?

Mooi weer en meteen een betere bui!

Mijn...persoonlijke beleving; En die is anders dan die van iedereen!

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>

Mijn uitwijk blog!

Voor het eerst zonder Spijkerbed.