Een veilig dagboek?



 Het is 3:45 in de nacht...en ik dacht;

Waar hoor ik eigenlijk thuis?

En vooral ook, wie ben ik daarin?

De laatste tijd leef ik behoorlijk in twee werelden. Gemakshalve verdeel ik ze in de wereld van de

harde realiteit en de spirituele wereld. In die laatste ervaar ik een totaal andere benadering dan in die eerste. Daar zijn feiten feiten zonder diepere betekenis, daar betekent alles gewoon als dat wat er is.

In de spirituele benadering hebben de dingen vaak een hele andere betekenis! Eigenlijk leef ik in beide.

Het meest in die laatste...Spiritualiteit heeft voor vele een zweverige betekenis. Voor mij totaal niet!

De eerste is als een spiegel die dof is en niet echt spiegelt.Die realiteit ervaar ik als een...muur.

In die tweede komen we onszelf tegen en daar kan ik iets mee...

De gemiddelde media tonen meestal de dode realiteit...Kijk maar naar het journaal of andere

actualiteiten programma's.

Laat ik maar als voorbeeld de Corona epidemie nemen.

Daar weerspiegelt deze ziekte niets anders dan de gemiddelde negativiteit.

Mond dicht houden. kapje voor. En vooral ook afstand houden en elkaar zoveel mogelijk mijden!

Als je daar anders overdenkt word je bijna gezien als een vijand van je eigen soort.

Over het hoe en waarom ga ik het in dit stuk even niet hebben...


Kort geleden kwam ik Jan Verhaar tegen...via zijn lezingen op youtube.

En aangezien ik altijd al in twee werelden leef, moest ik er even aan wennen.

Nieuw is het allemaal allang niet voor me, behalve dat in elke fase van mijn leven

deze zaken op een andere manier kunnen binnen komen.

Voor mij is het geen wereld meer waarin ik kan vluchten of schuilen voor

de harde realiteit. Een realiteit die ik nooit zo ervaren heb!

Dan word je als een buitenbeentje gezien.

Toch was de link met de harde wereld genoeg om mij staande te houden.

Wellicht was ik dan in een kliniek terecht gekomen...Blijvend gedrogeerd en regelmatig plat gespoten!

Gelukkig is dit een paar keer gebeurd in mijn leven.

'Gelukkig' omdat ik daardoor het verschil heb ervaren en nu 'weet' wie er werkelijk 'gek' zijn.

Het blog 'Spijkerbed' was een speelse mengeling van wie ik ben/was.

'Werkwijze' staat al dichter bij wie ik in zijn totaliteit ben.

In dit 'Proefblog' poog ik openlijk te zijn die ik werkelijk ben!

Natuurlijk..op Proef!

Op deze leeftijd heb ik niets meer te verliezen...

Maar nog wel van alles te winnen...Alles!

Weer terug naar Corona.

Corona is een harde les, veel meer dan gewoon een virus dat bestreden moet worden.

Het liefst met een vaccin. Een injectie om ons alsnog slapende te houden...

Dan hoeven we nog steeds niet te kijken naar waar we werkelijk mee bezig zijn.


Wellicht een opening naar een meer wezenlijk Dagboek!





Reacties

Populaire posts van deze blog

Onze persoonlijke beleving?

Mooi weer en meteen een betere bui!

Mijn...persoonlijke beleving; En die is anders dan die van iedereen!

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>

Mijn uitwijk blog!

Proefblog wordt nog zelden bekeken... totdat!