Een veilige hoek voor mijn Dagboek?




 Een dagboek openbaar op het internet zetten?

In ieder geval sterkt het mij in 'anders denken'.

Constant alles vanuit het 'ik' beschrijven is misschien eerlijker dan het te vervangen door wij of je...

Toch merk ik vaak dat er wel degelijk een wij of je aanwezig is.

Hoe meer ik mij bloot geef, hoe meer de ander zich laat zien.

En zo kom je steeds dichter bij een werkelijk 'wij' of 'je'.

'Je' weet vast wel wat ik bedoel.😏

Alleen al de poging tot het schrijven van een 'eerlijk' dagboek is voor mij een flinke confrontatie met mijzelf.

Ook binnen het systeem waar ik nu woon word ik soms keihard geconfronteerd via een andere bewoner.

Heel anders dan in het totaal vrije wonen...( Maar zijn we ooit ergens totaal vrij?)

De intentie van dit Dagboek was/is te schrijven waar ikzelf het meest van leer...

Al schrijvende kom ik er achter dat ik dat altijd al deed...

Ik zou me natuurlijk kunnen afvragen waarom het nu zo anders voelt.

Ten eerste; Je mag hier geen alcohol gebruiken'

Ten tweede; Er wordt sociaal gedraag van je gevraagd.

Ten derde; Je bent verplicht in groepsverband te eten, maar mag een aantal keer per week zelfstandig in je flat eten.

Je kan het gerust zien als verplichtingen.

Soms krijg ik het er benauwd van, maar laat ik eens kijken naar die regels op een andere manier;

Bewust met alcohol omgaan is een must voor me, iets waar ik al heel lang aan werk.

Maar een stok achter de deur van bewustwording kan je ook positief gaan zien.

Ten tweede; Sociaal gedragen is voor mij vanzelfsprekend, geen probleem dus.

Ten derde; Eten in groepsverband kán leuk zijn, zo nu en dan als ik er behoefte aan heb...

Als alleenstaande is dat soms best prettig, maar als verplichting?

Maar ja, er moet nou eenmaal ingekocht en elke dag gekookt worden, zo'n systeem moet dan weten waar het aan toe is. Begrijpelijk, dus ik heb er vrede mee.


Voor dit moment genoeg 'Dagboek'....

Toch nog even dit;

Soms wordt je 'beter' voelen ineens een kwestie van doorzetten!

Na de regen van vandaag ben ik een half uur gaan wandelen, en zowaar het zonnetje scheen!

Het is nu 17:30...Morgen weer een dag en nu ga ik vissticks bakken en de biet is repen snijden....

Want op zondag kook ik zelf.

🙆



Reacties

Populaire posts van deze blog

Onze persoonlijke beleving?

Mooi weer en meteen een betere bui!

Mijn...persoonlijke beleving; En die is anders dan die van iedereen!

Anders bekijken op een Proefblog.... NU!

Als we ons afvragen; wat is ons doel?>>>

Mijn uitwijk blog!

Voor het eerst zonder Spijkerbed.