Als herinneringen te erg zijn....

 Herinneringen



Slapen lukt niet, soms zelfs geen uur!

En alles wat ik dacht niet meer te weten, kwam glashelder terug!

Hoe  werken onze hersens toch?

Alles blijkt opgeslagen te zijn, werkelijk alles!

Mijn hele verleden en het leed van de ander...

En hoe heb ik dit toch overleefd!

Nee, ben geen slachtoffer maar eerder een gezegend mens....

Wel raar, lag bijna te huilen in mijn bed.... en dan moet ik eruit!


Gezegend.... omdat ik het niet eens persoonlijk mee hoefde te maken...

Klinkt erg raar... heb het wel in mijn lijf gevoeld, de pijn en het verdriet van de ander.

Nee, heb het niet eens over de wereld geschiedenis, daar kan je nog een beetje afstand van nemen...

Had het gewoon over mijn familie!






Reacties

  1. Misschien begrijp ik wel een beetje wat je bedoelt. "Het leed van de ander. Hoefde het niet zelf mee te maken. Heb het in mijn lijf gevoeld". Ik heb dat met mijn vader. Wat hij meemaakte, ik voel het ook in mijn lijf. Heel vreemde gewaarwording. Sterkte, Walter.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Proefblog wordt nog zelden bekeken... totdat!

Haarlak als vernis.